Método Feldenkrais

Fa més de cinquanta anys Moshé Feldenkrais va desenvolupar l’extraordinari mètode d’aprenentatge que porta el seu nom. Fou un dels pensadors més originals del segle XX. En aquestes pàgines, podràs trobar un primer acostament a les idees bàsiques que conformen els principis del seu sistema i les seves teories.

Moshé-Feldenkrais

El mètode Feldenkrais d’Autoconsciència a través del moviment (ATM) i Integració Funcinal (IF) proposa un enfocament global de l’ésser humà. És un abordatge pedagògic de l’aprenentatge humà a través del moviment: explorant, recordant i aprenent lúdicament.

Tracta de millorar i afinar la autoimatge educant el sentit cinestèsic, saber prendre consciència de si mateix per poder:

  • Desenvolupar i potenciar tant facultats i competències
  • Despertar noves habilitats

El treball, en el seu efecte, té un alt valor preventiu, terapèutic i creatiu.

Autoconsciència a través del moviment (ATM)

En aquesta modalitat, el treball és en grup enfocant el procés individual de cada alumne. El professor guia als alumnes de forma verbal a través de seqüències de moviments que segueixen una lògica interna i funcional, dissenyades per Moshé Feldenkrais.
Les seqüències de moviments ens mostren una manera eficient de reorganitzar i millorar la nostra manera d’actuar.
Els moviments es fan sense esforç, amb suavitat i respectant els propis límits. Conviden a obrir un espai d’exploració del seu propi procés d’aprenentatge personal.

Integració Funcional (IF)

Es desenvolupa en classes individuals. El professor guia a l’alumne, aquesta vegada amb les seves mans, a través d’un procés d’aprenentatge “knestèsic” (moviment). Les propostes de moviment (neuromotores) a través del toc suau i respectuós atén a les necessitats particulars i específiques de cada persona amb l’objectiu de que pugui sentir nous patrons d’acció  i posturals i així, millorar la coordinació i l’organització del seu moviment.

L’alumne pot experimentar i integrar les relacions funcionals en el cos, i poder utilitzr-les per a un ús més efectiu en les seves pròpies accions.

És especialment recomenable per a persones amb dolor, limitacions de moviment o dificultats en determinades activitats, i també amb dificultats neurològiques. Una oportunitat per a profunditzar en algun tema important per a l’alumne.

“Fer l’impossible possible, el possible fàcil, el fàcil elegant”
Dr. Moshe Feldenkrais

girl-1537159_1920

 

 

 

 

 

 

 

Sentir-se viu!